בניה קלה – המדריך המלא

למה בחרתם בניה קלה? היא בדרך כלל השאלה שאנחנו בצוות המכירות של שקד פותחים איתה את השיחה הראשונה שאנחנו מבצעים עם לקוחות חדשים. הסיבה לשאלה, היא חוסר ידע שלעיתים נובע בעיקר מכמות גדולה מידי של ידע שנגיש למשפחות הבונות ולעיתים קרובות מאוד מבלבל.

כאן כדי לתת הסבר קצר על ענף הבניה בישראל, בעולם ועל השיטות החדשות ישנות שבשנים האחרונות תופסות נתח שוק משמעותי יותר ככל שעובר הזמן.

בישראל כיום ישנו מחסור גדול בכוח אדם מקצועי בענף הבנייה, ובענף הבניה הפרטית צמודת הקרקע בפרט.  בעיה שהפתרון שלה אינו נראה באופק, זאת לנוכח העבודה שעובדי המגיעים לישראל מחו"ל לרוב מגיעים לעבודה בבניה מרוכזת- בניינים. לכן עיר כוח האדם אינו מיומן ולעיתים קרובות עובד בתחום כפתרון זמני. עובדה זו משפיעה על איכות הבניה באופן ישיר ומשפחות רבות מקבלות תוצאות שאינן מספקות במקרה הטוב. כאן שיטות הבניה המתקדמות תופסות את השוק ומנערות אותו. הן אינן מחייבות כוח אדם רב, הן משפרות את תהליך בניית הבית ומקצרות זמנים באופן ניכר, לדוגמא בשיטת הבניה הקלה של חברת שקד בונים אחרת ניתן לבנות בית בכל גודל ב 4-6 חודשי בניה בלבד.

כמו כן הבניה המתקדמת לרוב מתבססת על ייצור שלד הבית או קירות הבית במפעל. אזור מבוקר הפועל ביעילות מרבית  ובפיקוח צמוד של מהנדסים ובעלי מקצוע מיומנים ומנוסים. בחברת שקד בונים אחרת, אנו מיישמים שיטת בניה גרמנית כבר יותר מ 35 שנה! בתחילת הדרך במשך 3 שנים יובאו קירות הבית במכולות. כיום כבר משנת 1985 חברת שקד מייצרת את קירות הבתים ולמעשה את מרבית עבודת הבניה במפעליה שבגליל. במפעל עובד צוות מיומן המייצר קירות חוץ ופנים לפי דרישה. תהליך הייצור מתבצע בפיקוחו של מהנדס החברה ומנהלי העבודה. כיום ניתן לייצר בית שגודלו 180 מ"ר ב 6 ימי עבודה בלבד. לאחר שתהליך הייצור הסתיים הבית מועמס על גבי מתקן שילוח ייעודי ואתו שאר האלמנטים הנדרשים להרכבת הבית בשטח על גבי יסודות המבנה שכבר יצקנו בשטח לפני כן ביחד עם הממ"ד.

הבניה המתקדמת מציעה מגוון עצום של יתרונות במקביל לחיסכון בזמן, כוח אדם, פסולת, השפעה סביבתית ועוד.

אחד היתרונות החשובים ביותר של הבניה המתקדמת היא יכולות הבידוד התרמי שלה, שיובל לאיכות חיים גבוהה וחיסכון בחשמל. בשיטת הבניה של חברת שקד בונים אחרת מערכת קיר חיצוני בעובי 17 מייצרת ערך R של 3.1-3.4 כמעט פי שתיים מבלוק בעובי 20  ס"מ של החברה המובילה בשוק, שמייצר ערך R של 1.8 בלבד. כמו כן מערכת הקיר מותקנת כשהיא מובלטת כלפי חוץ מקונטר הבית ולמעשה עובי הקיר תופס רק 12 ס"מ משטחו של הבית מה שמייצר חיסכון אדיר של 5% בשטח הבית ! לצורך הבנה בית בגודל 200 מ"ר ירוויח שטח של 10 מ"ר נוספים לשטוח הפונקציונאלי לעומת אותו בית שייבנה בבלוק 20 בעובי 20 ס"מ.

לרוב לקוחות פונים אלינו ומבקשים לדעת את  המחיר הממוצע למ"ר בשיטת הבניה שלנו. אחת הבעיות האמתיות בשוק הישראלי היא חוסר ההבנה שבית בונים קודם כדי לגור בו, ולא כדי למכור אותו. ולכן אנו שחברת שקד בונים אחרת נותנים אחריות בלתי מתפשרת של 10 שנים ! ואחריות לכול החיים על שלד הבית. בחברת שקד תקבלו שירות מלא שכולל תכנון אדריכלי, תכנון הנדסי ותוכניות עבודה לווי מקצועי של מעצב פנים, פיקוח צמוד ולווי לכל אורך הבניה עד הכניסה לבית כולל ביצוע של שנת בדק.

לקהל הבונים הרחב שכיום חיי במדינת ישראל אפשרויות רבות של בניה, בין היתר, בניה בשלד פח מגלוון (פלדת דקת דופן), בניה בחבילות חציר, בניה בבלוקים של האמפ קריט, בניה באדמה נגוחה, בניה בבלוקים, בטון, בריקים ועוד. הבניה בשלד עץ אותה מיישמת חברת שקד כבר יותר מ 35 שנה שמקורה בגרמניה ישנה מסורת ארוכת שנים של יותר מ 400 שנה. כיום בעולם לפי נתוני חברות הביטוח כ – 95% מהבניה הפרטית צמודת הקרקע היא מעץ. הסיבה העיקרית היא העובדה שעץ הוא חומר מתחדש, שתהליך הייצור שלו אינו מזהם והשפעתו על הסביבה אינו גרועה או מזיקה כמו השפעותיה של תעשיית המתכת והבטון שמהוות ביחד כ 20% מסה"כ ייצור הפסולת העולמי. כיום חברת שקד רוכשת את העץ שלה בגרמניה ומייבאת אותו לישראל באופן ישר. העץ מגיע ממקורות מאושרים ומפוקחים על ידי מועצת העץ באירופה ובגרמניה בפרט. באופן כללי חברת שקד בונים אחרת שמה לעצמה למטרה לשנות את תרבות הבניה והמגורים בישראל וכחלק מכך גם את השפעתה על איכות הסביבה. כיום מייצרת החברה כ 35 ק"ג פסולת למ"ר בלבד ! לצורך השוואה בבניה קונבנציונאלית (מבוססת מלט / בלוק / בטון) נדרש קבלן להטמין כ 500 ק"ג פסולת על כל מ"ר. כיום מייצרת חברת שקד פחות מ 50 קוב פסולת בשנה מכל אתרי הבניה שלה בארץ (כ 20 אתרי בניה) ומפעלי החברה ביחד !

לכן אפנה למשפחות הבונות ואומר, כיום בישראל, ישנן המון שיטות בניה מתקדמות. שיטות אלו יקצרו את משך הבניה, ישפרו את איכות החיים בביתכם, יחסכו בהוצאות החשמל, יהיו עמידות יותר לרעידות אדמה והתהליך שלהן ישפיע באופן מינימאלי על איכות הסביבה.

בכל שאלה- גם לייעוץ בלבד, ניתן לפנות, ללא תשלום או התחייבות לצוות המכירות של חברת "שקד בנייה מתקדמת" ואנו ננסה לעזור לעשות קצת סדר בבלגן (וקצת טוב לכדור הארץ), והכל תוך כדי שנבנה לכם את בית חלומותיכם.

בברכה,

שקד המאירי,

מנהל מכירות

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *