בית מעץ בישראל

תוכן עניינים

לרבים מאיתנו האסוציאציה הראשונה שעולה לראש כשאנו שומעים את הצירוף "בית מעץ", היא בקתה קטנה בהרים המתאימה בעיקר לנופש מרגיע וזמני. אך המציאות  בימינו, היא שונה מאוד. חברת "שקד בונים אחרת" מיישמת בארץ שיטת בניה המבוססת על שלד עץ, מציעה איכות בניה של בית מעץ שטרם הכרתם.

בית מעץ בישראל של היום, לעולם יתואר על ידי הצרכן הישראלי כבית בעל איכויות נמוכות מאלו של בית עשוי בטון ובלוק. כיום רוב רובה של הבניה הפרטית בישראל היא בניה המוגדרת בפי הצרכן הישראלי "קונבנציונאלית" המשמעות בניה מבוססת בלוקים ובטון. אך בעולם המצב שונה בתכלית, וכיום לפי נתוני חברות הביטוח הגדולות בעולם 90% מבניה הפרטים בעולם (ארה"ב, אירופה, רוסיה, סין, יפן) מבוססת עץ. הצרכן הישראלי תופס את העץ כחומר נחות לעומת הבטון אך זו טעות גדולה. העץ מוליך חום וקור באופן שהוא נמוך פי 8 מבטון ופי 400 פחות ממתכת, ההוכחה הניצחת לעובדה זו היא החזקת מקל בוער לעומת מוט ברזל לוהט

בית מעץ בבנייה של "שקד בונים אחרת"

בית מעץ אשר עשוי ברובו מעץ ייבנה באופן נכון ומדוייק על ידי חברת שקד אשר מייבאת את העץ לישראל מגרמניה. העץ מסוג ספרוס הינו העץ הנפוץ ביותר לצורכי בניה, זאת בעיקר בעקבות קצב הגדילה שלו שהוא מהיר במיוחד (עץ שנכרת יגדל לגובה של עד 30 מ' ב 6-8 שנים בלבד). כיום העולם מודע לקצה העיור הגדל משנה לשנה. מרבית האוכלוסייה חיה בערים, ואלו אינן גדולות מספיק מהר, כמו כן חומרי הבניה המשמשים אותנו להגדלת ערים אלו אוזלים והם בעלי תהליכי ייצור מזהמים במיוחד. למעשה כיום רווחת הדעה שכ-20% מפסולת העולם וגזי החממה הם כתוצאה ישירה של ייצור בטון, ופלדה. בית מעץ פותר את מרבית הבעיות הללו. למעשה, כיום אדריכלים רבים ברחבי העולם מתכננים בניינים רבי קומות עד גובה 30 קומות, תוך שימוש בעץ.

יתרון משמעותי נוסף לבית מעץ, הוא כמובן העמידות הגדולה לרעידות אדמה. מרחב התנועה של בית עץ גדולה פי כמה ממרחב התנועה הנמוך של בית עשוי בטון שבכל תנועה מפתח סדקים והתפוררות שבמשך שנים רבות יובלו לחוסן קונסטרוקטיבי נמוך ואף מסכן חיים.

בית מעץ הנבנה על ידי חברת "שקד", למעשה אינו בית מעץ כי אם בית בעל שלד עץ והמשמעות לכך היא גדולה, היות והעץ אינו חשוף למפגעים ועל כן נשמר במצב אידיאלי במשך שנים רבות בתוך חללי הקיר.

לקוחות רבים מעלים חשש שמה בית מעץ יאכל על ידי מזיקים ואת אלה מביניכם נרגיע ונאמר כי, העץ ממנו אנו בונים את הפרויקטים שלנו, עובר תהליכי אימפרגנציה, שהם תהליכי שימור, מנע, ועיכוב בעירה.

בית מעץ אינו נשרף מהר כפי שרבים נוטים לחשוב. לראייה, בדקה חברת "שקד בונים אחרת" את עמידות הקירות שלה בבדיקה חיצונית במכון התקנים. הבדיקה למערכת קיר לתו תקן 931 דורשת עמידות של 46 דקות לאש גלויה ורצופה. בפועל, קירות העץ שלנו עמדו לא פחות מאשר 96 דקות ובפורט מחמיר יותר גם ב-121 דקות. לשם השוואה, בלוק של חברת הבלוקים המובילה בישראל (שאת שמה לא נציין כאן) עומד  על 180 דקות. כלומר עמידות הקירות גבוהה מאוד ומספקת את דרישות כל חברות הביטוח ומעבר להן.

לסיכום

בית מעץ אשר נבנה בסטנדרטים גבוהים של איכות כפי שאנו בחברת "שקד", יודעים לעשות כבר למעלה מ-3 עשורים, מעניק לכם איכות חיים גבוהה, הנאה מחזות מרשימה של מבנה קלאסי, שקט מרעשים מבחוץ (כתוצאה מבידוד אקוסטי איכותי) וחסכון ענק בהוצאות אנרגיה (הודות לבידוד תרמי מופלא).

ש.ק.ד בונים אחרת – משנים את תרבות הבניה והמגורים בישראל

לפרטים והזמנת שירות, חייגו:  03-5070184 או מלאו את טופס יצירת הקשר שלפניכם>

צרו איתנו קשר להזמנת שירות

בית מעץ בישראל

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *