בניה ירוקה חומרים

בניה ירוקה הוא מושג מאוד רחב כיום בישראל ורבות הן החברות שמגדירות את הבניה שלהן כ"בניה ירוקה". פרט חשוב מאוד בתוך הגדרת הבניה כירוקה הוא כמובן החומרים.

החומרים בהם משתמשים לרוב בבניה ירוקה, הם לרוב חומרים בעלי תקן שנקבע כ"תקן ירוק" (משמעותו היא שתהליך הייצור שלו ירוק לגמרי או מזהם במידה נמוכה והחומר עצמו מתכלה ותהליך ההתכלות שלו אינו מזיק לסביבה באופן בלתי הפיך).

בבניה ירוקה חומרים רבים הם חומרים מתחדשים כדוגמת: עץ, האמפ קריט ועוד. להבדיל מבניה ירוקה, החומרים בהם נעשה שימוש  ב"בניה קונבנציונלית" הם בעיקר מבוססי מלט (מהווה כ-12% מסך הזיהום העולמי) וזה מיוצר בתהליך מזהם- כריית פוספטים הפוגעת בסביבה נואשות ובנוסף, המלט הוא חומר שתהליך ההתכלות שלו ארוך במיוחד. 

בבניה ירוקה חומרים רבים הם "מן הטבע" כמו שאנחנו אוהבים להגיד אך נוסף על כך ראוי לציין כי, אי הפגיעה בטבע כאן היא כפולה בשיטת הבניה של חברת "שקד בונים אחרת", היות ועיקר החומר שאנו משתמשים בו הוא עץ. העץ מסוג ספרוס, מגיע ברובו מגרמניה והוא מאופיין בכך שהוא גדל מהר מאוד: עץ ספרוס ממוצע יגדל בין 6-8 שנים ויגע לגובה ממוצע של 15 מטר! לצורך הבנה טובה יותר,קחו בחשבון כי באירופה בה פועלת מועצה שמנתרת ומפקחת על תהליך כריתת עצים ב-20 שנה האחרונות, היה גידול בכמות הכריתה אך מאידך גידול בסך שטח היערות של 1 מיליון קמ"ר! למעשה העצים שנכרתים נטעים ביערות המוגדרים לכך מראש. אופן הנטיעה מונע היווצרות של מערכות אקולוגיות מורכבות בתוך היער וכך כל 6-8 שנים ניתן לכרות ונטעו מחדש.

חומרים נוספים שנעשה בהם שימוש בבניה ירוקה

חומרי בנייה ירוקים הם אבן היסוד של הבנייה הירוקה. הם כוללים מוצרים ממוחזרים, חומרים מאנרגיה מתחדשת, ומוצרים הניתנים למחזור בסיום השימוש. שילוב נכון של חומרי בנייה אלו מאפשר בנייה קלה, מהירה ויעילה – תוך הפחתה ניכרת של השפעות סביבתיות שליליות.

דוגמאות לחומרי בנייה ירוקים:

  • עץ – חומר טבעי ומתחדש הניתן למחזור ושימוש חוזר.
  • לוחות גבס ירוקים – מיוצרים מחומרים ממוחזרים ולא מזיקים לסביבה ולבריאות.
  • בלוקי בטון קל – מיוצרים מפסולת בניין ממוחזרת וחוסכים במשקל המבנה.
  • צבעים וציפויים ידידותיים – נטולי רעלים ועל בסיס מים.
  • רצפות במבוק חומר טבעי ומתחדש.
  • פלדה ואלומיניום ממוחזרים – חסכוניים באנרגיה וניתנים למחזור חוזר.

כמו כן בעולם, ניתן למצוא שיטות בנייה ירוקות אחרות בהן בניה ירוקה חומרים אחרים כגון צמיגים ממוחזרים, בקבוקי זכוכית, קש (קש-קל) אדמה נגוחה ועוד.

חברת שקד בונים אחרת, גאה להוביל את תחום הבניה הירוקה בארץ עם וותק של למעלה מ-40 שנה. החברה עוסקת בבניה ירוקה, תוך שימוש בחומרים איכותיים ומתכלים תוך ייצור כמות פסולת מינימאלית ומתן מוצר סופי באיכות הגבוהה ביותר- בתים איכותיים, עמידים ויפים.

יחד נבנה עתיד ירוק יותר לכולנו 🌎🌿

שקד בונים אחרת

בניה ירוקה חומרים - מאמר של שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *