בניה מתקדמת

תוכן עניינים

בניה מתקדמת היא בניה ה"פורצת גבולות", עומדת בתקנים המחמירים ביותר, מעלה את רמת החיים של דיירי הבית, פוגעת בסביבה במינימום וחשוב מכל, כזו המאופיינת ברמת בידוד גבוהה במיוחד.

מבנים חכמים הנבנים בבניה מתקדמת, הם מבנים המשתמשים בטכנולוגיה כדי לשפר את יעילות האנרגיה, להפחית עלויות ולהגביר את חווית הדייר.

שיטת הבנייה מתקדמת המיושמת על ידי חברת "שקד בונים אחרת", עונה על כל המאפיינים הללו ועוד.

בניה מתקדמת עם "שקד בונים אחרת"

פורצת גבולות

חברת בניה מתקדמת שקד מידי שנה פורצת גבולות חדשים בשימוש בטכנולוגיה וידע אנושי מתקדם לצורך בניה חכמה. בתחילת דרכה, כאשר בעלי מקצוע ומובילי דעת קהל תהו על השימוש בלוח מגבס לבנייה חברת שקד בניה מתקדמת כבר בנתה בתים רבים בעזרת "החומר המסתורי". יתרה מכך, כאשר ענקית הגבס "אורבונד" החלה בייצור המוני של גבס, המשאית הראשונה נשלחה למפעל בנייה מתקדמת שקד. חומר איטום כגון סיליקון שהיום נמצא בכל מקום ומשמש לחלקים רבים בתהליך הבנייה, נמצא בשימוש כבר למעלה מ-30 שנה על ידי חברת ש.ק.ד ואז נתפס כמוצר ייחודי שקשה להשיג. החברה מוכיחה שוב ושוב שהיא פתוחה לפרוץ את גבולותיה שוב ושוב מחדש, מידי שנה. כך למשל, בשנת 2012 בנינו את בית המשפט, עבור הדיור הממשלתי בצפת. לאלו מאתנו שאינם מתמצאים בענף הבנייה, התקנים הנדרשים על ידי מערכת בתי המשפט הם מהמחמירים ביותר, בין אם דרישות אקוסטיות ובין אם דרישות בטיחותיות.

בית המשפט בצפת המתפרס על פני 900 מ"ר, הורכב בשלושה ימי עבודה בלבד בשעות הלילה שבין 22:00 ל- 06:00, כקומה חמישית על מבנה המשמש כקניון. גובה הקירות הגיע לשיא של 4 מ' והאורך ללא פחות מ11 מטרים. הקירות הונפו על ידי מנוף 75 טון לגובה של 25 מטר באוויר והונחו במקום המדויק.

תקנים מחמירים

לאחרונה נבדקה עמידותם של הקריות הנבנים בשיטה של חברת בנייה מתקדמת שקד והם עומדים בתקן אש 931 המחמיר. התקן דורש עמידות של 46 דקות לפחות לאש גלויה. בפועל, הם עמדו באש כ-102 דקות !

רמת חיים

העץ הוא חומר שמוליכות חום/קור שלו נמוכה במיוחד. כחלק עיקרי במערכת הקיר ופנים הבית, הוא מאפשר ביחד עם חומרים אחרים רמת בידוד גבוהה (דרגת  R 3.1 לעובי קיר של 16 ס"מ בלבד). רמת הבידוד מאפשרת חיסכון של עד שני שליש בצריכת החשמל הדרוש לחימום וקירור הבית. רמת החיים עולה כתוצאה מאקלים נוח ונעים המשתמר לאורך זמן רב בתוך הבית.

איכות הסביבה וקיימות –

מרבית החומרים בהם משתמשת חברת בנייה מתקדמת שקד, הינם חומרים טבעיים מתכלים שתהליך הייצור שלהם מצריך רמת זיהום נמוכה במיוחד ובכך נוצרת פגיעה מינימלית בסביבה. העץ בו משתמשת חברת שקד, מיובא מגרמניה ומגיע לישראל במכולות. הוא ניטע במיוחד לצורכי בנייה והשימוש בו לא עולה על 3% מסך היערות במדינה. תהליך הייצור שלו אינו מזהם כלל והחומר מנוצל עד תומו, כלה בעיקרו לטובת חומר גלם לבנייה ועד השאריות המשמשות להכנת בידוד, נייר ועוד.

כמות הזבל הנוצר כתוצאה מבנייה מבוססת מלט/בלוק היא 500 ק"ג למ"ר בממוצע, מאידך בהתאם לשיטת הבנייה מתקדמת של חברת "שקד בונים אחרת" נוצרים 35 ק"ג למ"ר בלבד.

מה סטטוס הבניה מתקדמת בישראל כיום?

כיום, בניה מתקדמת בישראל הופכת להיות יותר ויותר פופולארית, זאת בעיקר בזכות הבנתו הגוברת של הצרכן הישראלי, שמשמעות הבידוד התרמי והאקוסטי היא חיסכון כלכלי גדול, איכות חיים גבוהה יותר וזמן עמידות גבוה יותר לנכס הבנוי.
חברת "שקד בונים אחרת" מיישמת שיטת בניה מתקדמת בישראל כבר למעלה מ-40 שנה. החברה אשר את בתי לקוחותיה והמבנים המוסדיים וציבוריים שהקימה, ניתן למצוא בכל רחבי הארץ מרמת הגולן ועד הערבה, מתגאה בשיטת בניה מתקדמת שלה יתרונות רבים כגון: בידוד אקוסטי איכותי, בידוד תרמי, עמידות גבוהה יותר לרעידות אדמה ודיוק ומהירות בניה משופרים. הלקוח הישראלי החל להכיר בשיטות בניה שאינן קונבנציונאליות (מבוססות מלט ובטון) כשיטות בניה מתקדמות, בעיקר לנוכח העובדה שיתרונות שיטות אלו רבות ועוברות את יכולות הבניה הממוצעת בהרבה.
לדוגמא ניתן להשוות בלוק נפוץ בישראל בעובי 35 ס"מ המאפשר רמת בידוד תרמי (R-value) של 2.38 ומאידך, קיר חיצוני של חברת שקד בונים אחרת בעובי של 17 ס"מ בלבד מאפשר רמת בידוד (R-value) של 3.4. עובי הקיר ב בניה מתקדמת גם הוא משמעותי מאוד היות ועובי הקיר תופס שטח ניכר משטח הפנים של הבית. למעשה ניתן לחסוך 5% ויותר מהשטח הפנימי וכך לקבל שטח פנים גדול יותר ו/או לנצל את שטח הבית באופן יעיל יותר. לצורך השוואה, בית בבניה קונבנציונאלית בגודל של 160 מ"ר אשר יבנה בבנייה מתקדמת יחסוך כ 8 מ"ר !!! גודל של חדר מקלחת ממוצע.
היתרונות של בניה מתקדמת עולים בהרבה על הבניה המסורתית כיום בישראל ולכן ישראלים רבים בוחרים בשיטות אלו לבניית ביתם.

שיטת בניה קלה יעילה במיוחד ובתהליך הייצור החומרים מנוצלים עד תומם והפסולות היא מועטה עד אפסית.

לפרטים התקשרו: 03-5070184

בנייה מתקדמת עם "שקד בונים אחרת"

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *