בנייה קלה במרכז: מגמה הולכת וגדלה בישראל

תוכן עניינים

מרכז ישראל חווה זינוק בבנייה קלה, כאשר יותר ויותר יזמים בוחרים בבנייה מסוג זה על פני שיטות הבנייה המסורתיות. בנייה קלה היא שיטת בנייה המשתמשת בחומרים קלים כמו: עץ, פח מגלוון, אדמה נגוחה, האמפ קריט ועוד ליצירת מבנים חזקים, עמידים וחסכוניים באנרגיה.

כיום, שנת 2023, בניה קלה במרכז, תופסת נתח הולך וגדל משוק הבניה הכללי באזור מחייה זה.

כבר כמה שנים, שאנו עדים לגדילה משמעותית בביקוש לשיטות בניה מתקדמות העושות שימוש בעץ, פח מגלוון, אדמה נגוחה, האמפ קריט ועוד, זאת לנוכח היתרונות הבולטים אשר בשימוש בחומרים אלה לעומת שיטות בניה מיושנת (מה שקרוי בפי רבים כ"בנייה קונבצניונלית), העושות שימוש בבלוקים, בטון וחומרים רטובים אחרים אשר אינם מספקים בידוד תרמי, עמידות בפני רעידות אדמה ובכללי, לא מציעים האיכות המיטבית לעומת חומרים מתקדמים הקיימים כיום בשוק הבניה.

היתרונות של בנייה קלה

ישנם מספר יתרונות שניתן לנקוב בזכות שיטת הבניה הקלה:

  • חיסכון בעלויות: בנייה קלה היא שיטת בנייה חסכונית, שכן היא דורשת פחות חומרים, פחות זמן עבודה ופחות פועלים משיטות בנייה מסורתיות. זה עשוי להביא לחיסכון משמעותי בעלויות לבונים.
  • יעילות אנרגטית: בניה קלה היא שיטת בנייה חסכונית באנרגיה, שכן החומרים המשמשים הם בעלי ערך בידוד גבוה. המשמעות היא שמבנים הנבנים בשיטות בניה קלה, דורשים פחות אנרגיה לחימום ולקירור, מה שיכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן.
  • מהירות: בנייה קלה היא שיטת בנייה מהירה הרבה יותר משיטות בנייה מסורתיות. הסיבה לכך היא שהחומרים המשמשים בבנייה קלה הינם מוכנים מראש, מה שאומר שניתן להרכיב אותם במהירות באתר הבניה.
  • עמידות: חומרי בניה קלה הם חזקים ועמידים, מה שאומר שמבנים שנבנו בשיטות בניה קלה מסוגלים לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים ושאר גורמים סביבתיים.
  • גמישות: בנייה קלה היא שיטת בנייה גמישה, שכן היא מאפשרת לבצע שינויים ותוספות קלות במבנה. זה הופך אותה לאופציה אידיאלית עבור בונים הרוצים ליצור מבנים שניתן להתאים בקלות לצרכים המשתנים של הדיירים עם השנים.

בניה קלה במרכז עם חברת "שקד בונים אחרת"

בחברת "ש.ק.ד בונים אחרת", אנו בעלי ניסיון עשיר בשיטת הבניה הקלה בערים כדוגמת: מרכז תל אביב, רמת גן, רשפון, הרצליה, רשל"צ ועוד. בניה קלה במרכז נפוצה יותר ויותר, למרות הדיעה הרווחת בניה קלה במרכז היא בניה זולה יותר ועמידה פחות, ההפך הוא הנכון. בניה קלה במרכז של חברת ש.ק.ד היא בניה איכותית בשיטה גרמנית המיושמת על ידי החברה כבר 37 שנים. בשיטה זו, נבנו מאות בתים צמודי קרקע, בכל רמות הגמר: מבני ציבור, גני ילדים, בתי משפט, חללים מסחריים ועוד.
בניה קלה במרכז מאופיינת לרוב במגבלות שטח בניה מצומצם המחייבות בניה לגובה של 2-3 קומות. בשיטת הבניה הקלה של חברת "ש.ק.ד בונים אחרת", ניתן לבנות עד שלוש קומות ללא צורך בחיזוקים או הכנות מיוחדות וזאת הודות למסה גדולה של עץ אשר נמצאת בתוך קירות הבית הנושאים את משקלו הכללי של הבית ואת משקלם העצמי. היכולות לשאת משקל רב מאפשרת ליישם תקרות ביניים כבדות יצוקות בבטון השומרות על שקט בין הקומות ומעלות את רמת החיים של דיירי הבית.
ש.ק.ד בונים אחרת – משנים את תרבות הבניה והמגורים בישראל

בניה קלה במרכז - "שקד בונים אחרת"

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *