מה חשוב לדעת על בנייה קלה ?

בנייה קלה. נדמה כי אין מישהו בעולם המודרני שאינו מכיר, או לא נתקל במונח "בנייה קלה". בין אם נתקלתם ובין אם לא – בנייה קלה הוא מונח שכדאי לכם מאד להכיר ואף להשתמש בבנייה קלה אצלכם. 

מהי אם כן בנייה קלה, מהם היתרונות ומדוע מומלצת לנו? על כל אלו ועוד, במאמר שלפניכם. 

מהי בנייה קלה? 

היא מהירה, נקייה, קלת משקל וקלה להרכבה וליישום. בנייה קלה היא הפתרון המושלם לאלו שאינם מעוניינים בבנייה עם בלוקים/ בטון, לחסוך בעלויות ולחסוך בזמן. עם הזמן, הפכה הבניה הקלה לפופולארית יותר ויותר בישראל ורבים מהקבלנים מנצלים את יתרונותיה של שיטה זו בבואם לפרויקטים חדשים / מבנים יבילים.

בבנייה קלה אין שימוש בבלוקים, טיח או בטון. בניה קלה מיושמת תוך העמדת / שילוב לוחות המורכבים על קונסטרוקציה מעץ / פלדה. ייחודיותה של הבנייה הקלה, הוא בכך שרוב חלקי המבנה המתוכנן מיוצרים במפעל ואילו ההרכבה נעשית בשטח ע"י צוות ההקמה. במקרים של מבנה יביל – ההרכבה נעשית במפעל וכלל המבנה מובל ומונח בשלמותו במקומו הייעודי. 

יתרונות בבניה קלה

  • מחיר בניה קלה: ללא כל ספק ובהפרש ניכר – בנייה קלה היא משתלמת בהרבה מבנייה קונבנציונלית, שכן, אין צורך בהעסקת פיקוח/ קבלן/ פועלים למשך תקופה ארוכה והיות ובניה מסוג מודרנית זו, חוסכת לכם בטווח הארוך, כסף רב על הוצאות צריכת אנרגיה, שכן הבידוד תרמי בפרויקטים מסוג זה, הוא במעלה הראשונה.
  • זמן בניה: משך הבנייה כאשר בונים בשיטת הבנייה הקלה הינו קצר משמעותית מאשר הבנייה עם בטון ובלוקים.
  • משקל: אחד היתרונות הבולטים בבנייה קלה הוא היכולת להעמיד לוחות על מבנים קיימים מבלי לדאוג לרעידות אדמה או המשקל המונח ע"ג יסודות המבנה הקיים. ישראל, למי שאינו יודע נמצאת ממוקמת בדיוק על הדבר הסורי אפריקאי המועד לפורענות, רעידת אדמה היא עניין של "מתי" ולא של "אם" ולכן בנייה קלה עדיפה עשרות מונים לאזור כמו שלנו מאשר הבנייה הקונבנציונלית. 
  • בידוד: בנייה קלה מחייבת שימוש בחומרי גלם איכותיים ביותר המאפשרים רמת בידוד תרמי גבוהה יותר מאשר בבנייה הרגילה ולכן מייצרת חיסכון ועלויות בהוצאות החשמל והמיזוג של הבית. 
  • איכות סביבה: בנייה קלה מזהמת את הסביבה פחות בהרבה מאשר הבנייה המוכרת.

לפרטים, אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת היכרות, בה תוכלו לשמוע את כל הפרטים אודות הבנייה הקלה. 

בנייה מתקדמת שקד גורן בע"מ– משנים את תרבות הבניה והמגורים בישראל.

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *