בניה מעץ

עץ ספרוס (אשוח) איכותי הוא המרכיב העיקרי בבתי ש.ק.ד. החברה מייבאת את העץ במכולת מגרמניה.

הספרוס הינו עץ דחוס במיוחד היות והוא גדל לגובה ובאזורים קרים מאוד, מה שהופך אותך לאידיאלי למטרות בניה קלה. העץ באופן כללי הינו חומר נוח מאוד לעיבוד, והשימוש בו לבניית בתים ומבנים החל כבר לפני מאות שנים. היתרונות העיקרים שלו הם יכולות ספיגת תנודות הקרקע, החוזק והעמידות שלו לאורך זמן ויכולת וויסות הלחות.

בנייה מעץ בישראל

היות ובישראל אנחנו קרובים מאוד לשבר הסורי אפריקאי, ישנן תנודות אדמה רבות, אומנם מקרוסקופיות, אך עדיין בעלות השפעה גדולה על מבנים גדולים. בבניה מבוססת מלט/בלוק/בטון ניתן להבחין מהר מאוד בסדקים. אותם סדקים מובילים להיחלשות המבנה, לחדירה של מים שגורמים לאחר מכן לעובש, ריח רע ותחזוקה יקרה.

לאורך השנים בישראל נוצרו סטיגמות בנוגע לשימוש בעץ, מזיקים, אש, רטיבות וכו'

אז בואו נעשה לזה סוף…

בעבר העצים ששימושו לבנייה היו עוברים תהליך עיבוד מגזע לקורות/לוחות ולאחר מכן מיובשים בשמש. מאז היו כמה וכמה שינויים בתחום, העץ שנמצא כיום בשימוש חברת ש.ק.ד עובר תהליך ארוך מאוד עד שהוא מגיע לשמש כחלק קריטי בבית החלומות שלכם. תחילה העצים עוברים מיערות הנטעים במיוחד לצורכי בנייה, העצים גדלים מהר ונטעים צפוף לגדילה לגובה. לאחר שהועברו למנסרה הם עוברים עיבוד והופכים לקורות, כל קורה מצולמת באינפרה אדום למציאת חורים ו/או סדקים. לאחר מכן הקורות עוברות תהליך של ייבוש עד רמה של בין 8-12 אחוז, הרמה הגבוה ביותר. לאחר מכן הקורות נמרחות או נטבלות בחורים מעקבי בעירה. לאחר התהליך הקורות המוגמרות מועמסות בחבילות אל תוך מכולות משא ונשלחות לכל העולם.

בעיות נוספות שהופיעו בעבר בבניה מעץ ואינן צריכות להטריד אתכם בהווה

  • מזיקים – מזיקי עץ הן בעלי חיים אשר ניזונים מעץ. מזיקים אלו מעדיפים עצים רכים בעלי רמת לחות גבוהה. העצים בהם משתמשת חברת ש.ק.ד מיובשים לרמת לחות נמוכה במיוחד. הספרוס הוא עץ קשה ויבש מה שהופך אותו בעיני המזיקים לפחות עדיף. מאז הקמתה ועד היום לא נתקלה חברת ש.ק.ד במזיקים בבתים ובמבנים שהיא בנתה.
  • אש – קורות העץ הן חלק מהותי בבניית הבית בהתאם לשיטת הבנייה של ש.ק.ד. אך הן לא החלק היחידי, הן חלק ממערכת שלמה שמטרתה היא בידוד תרמי ואקוסטי, חוזק וחוסן, עמידות ועוד. הקירות הנבנים בשיטת ש.ק.ד עומדים בתקן אש 931 המחייב עמידות של לפחות 46 דק' לאש גלויה, מעבר לכך הם עומדים זמן גבוה במיוחד של 102 דקות!
  • רטיבות – יש הטוענים שאחת החולשות של העץ היא הרטיבות, אך לא כך הדבר. עץ הוא חומר חי ונושם וכאר הוא נרטב הוא סופג את המים ולאחר מכן הוא מתייבש. כדי למנוע מצבים של דפורמציה בהם העץ מקבל הרבה מים במשך זמן רב, אנחנו בש.ק.ד מגנים על העץ בכמה דרכים. הקורות התחתונות נמרחות בשכבת זפת על מנת למנוע חדירה של מים ממשטח הבטון, חלקו החיצוני של הקיר מורכב מכמה שכבות שרובן עמידות לחלוטין בפני חדירה של מים.

לסיכום

העץ הינו חומר איכותי, יעיל ונקי לבניה, למעשה למעלה מ 90% מהבתים הפרטיים הנבנים בארה"ב וקנדה נבנים בעץ.גם באירופה הבניה הנפוצה לבתים פרטיים היא בניה מעץ.

תהליך העיבוד של העץ אינו מזהם והפגיעה שנוצרת כתוצאה מתהליך זה בסביבה היא מינימלית, כמו כן על כל עץ אחד שמועבר לשימוש נטעים 2 במקומו וכדי לוודא שאין פגיעה במערכות אקולוגיות חשובות , 3% בלבד מסך העצים במדינה מורשים לשימוש.

בניה מעץ מציעה ללקוח לחיות בבית מדויק יותר, המאפשר רמת גמר איכותית יותר- מה שמשפר את מראהו הכללי של הבית מה שגורם לערכו הכלכלי לעלות.
בניה מעץ המיושמת על ידי חברת "שקד בונים אחרת" מציעה ללקוח אפשרויות נרחבות יותר לעיצוב ותכנון הבית הודות למשקל העץ היחסי לעומת יכולת נשיאת המשקל שלו.

לפרטים והזמנת שירות, התקשרו 03-5070184

בניה מעץ - שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *