שיטות בניה מתקדמות: עתיד הבניה כבר כאן

תוכן עניינים

תחום הבניה עובר בשנים האחרונות מהפכה משמעותית, עם כניסתן של שיטות בניה מתקדמות המבוססות על טכנולוגיות חדשניות וחומרים מתקדמים. שיטות אלו מציעות יתרונות רבים הן לקבלנים והן ללקוחות, ומאפשרות בנייה יעילה, איכותית וירוקה יותר.

מה הן שיטות הבניה המתקדמות המיושמות בישראל כיום?

שיטות בניה מתקדמות הן שיטות בנייה העושות שימוש בטכנולוגיות וחומרים חדשים, המאפשרים תהליך בנייה מהירה, יעילה ואיכותית יותר. שיטות אלו כוללות, בין היתר:

  • בניה קלה: שיטת בנייה המבוססת על שימוש בחומרים קלים וחזקים, כמו פלדה ועץ. שיטה זו מאפשרת בנייה מהירה ופשוטה יחסית, תוך צמצום משמעותי של משקל המבנה ויתרונות בולטים כגון: בידוד אקוסטי ותרמי מצוין, התורם לחיסכון רב בעלויות צריכת האנרגיה של המבנה הקל לאורך זמן.
  • בניה מודולרית: שיטת בנייה המבוססת על ייצור מודולים מוכנים מראש באתר ייעודי. המודולים מובלים לאתר הבנייה ומורכבים יחד, תוך צמצום משמעותי של זמן הבנייה.
  • הדפסת תלת מימד: טכנולוגיה חדשנית המאפשרת הדפסה של רכיבים מבניים מותאמים אישית, תוך שימוש בחומרים מתקדמים. טכנולוגיה זו פותחת אפשרויות חדשות ומרגשות בתחום הבניה.

היתרונות שבשיטות הבניה המתקדמות:

  • יעילות: שיטות בניה מתקדמות מאפשרות בנייה מהירה יותר מאשר שיטות בניה מסורתיות (המתבססות על שימוש בבלוקים של בטון ומלט).
  • איכות: שיטות אלו מאפשרות בנייה איכותית יותר, תוך צמצום פגמים וליקויים.
  • ירוק: שיטות אלו נכנסות תחת ההגדרה של בנייה ירוקה – ידידותיות יותר לסביבה בזכות העובדה שהן מפחיתות משמעותית את כמות פסולת הבנייה המיוצרת באתר וגם מצמצמות משמעותית את צריכת האנרגיה ואת פליטת גזי החממה בהשוואה לשיטות הבניה המסורתיות.
  • חיסכון בעלויות: שיטות אלו יכולות לחסוך בעלויות הבנייה, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

שיטות בניה קלה

שיטות בניה קלה הן חלק נכבד משיטות הבניה המתקדמות. הן מתבססות על שימוש בחומרים קלים וחזקים, כמו פלדה ועץ, המאפשרים לבנות בתים במהירות וביעילות.

חברת "שקד בונים אחרת", מיישמת בישראל שיטות בניה מתקדמות, תוך התמחות בענף הבניה הקלה, כבר למעלה מ-40 שנה (נכון לשנת 2024).

החברה אשר את בתי הלקוחות שלה והמבנים מוסדיים וציבוריים שבנתה, ניתן למצוא בכל רחבי הארץ מרמת הגולן ועד הערבה, מתגאה בשיטת בניה קלה ומתקדמת, שלה יתרונות רבים כגון: בידוד אקוסטי איכותי, בידוד תרמי, עמידות גבוהה יותר לרעידות אדמה, דיוק ומהירות בניה פנומנאלית שאין בפרויקטי בנייה "סטנדרטיים" (בהם נעשה שימוש בבלוקים של בטון ומלט). הציבור הישראלי הכריז על שיטות בניה שאינן קונבנציונאליות (מבוססות מלט ובטון) כשיטות בניה מתקדמת זאת בעיקר לנוכח העובדה שיתרונות שיטות אלו רבות ועוברות את יכולות הבניה הממוצעת בהרבה.

לדוגמא ניתן להשוות בלוק נפוץ בישראל בעובי 35 ס"מ המאפשר רמת בידוד תרמי (R-value) של 2.38 ומאידך קיר חיצוני של חברת "שקד", בעובי של 17 ס"מ בלבד, מאפשר רמת בידוד (R-value) של 3.4. עובי הקיר ב בניה מתקדמת גם הוא משמעותי מאוד היות ועובי הקיר תופס שטח ניכר משטח הפנים של הבית. למעשה ניתן לחסוך 5% ויותר מהשטח הפנימי וכך לקבל שטח פנים גדול יותר ו/או לנצל את שטח הבית באופן יעיל יותר.

לצורך השוואה, בית ב"בניה קונבנציונאלית", בגודל של 160 מ"ר אשר ייבנה בבניה מתקדמת, יחסוך כ- 8 מ"ר!!! (גודל של חדר מקלחת ממוצע).

היתרונות של בניה מתקדמת עולים בהרבה על הבניה הממוצעת כיום בישראל ולכן ישראלים רבים בוחרים בשיטות אלו לבניית ביתם.

שקד בנייה מתקדמת גורן בע"מ היא חברה המתמחה בשיטות בניה מתקדמות כבר 4 עשורים. אנו מציעים מגוון רחב של פתרונות בניה לכל סוגי הפרויקטים, החל מבנייה של בתים פרטיים ועד לבנייה של מבנים ציבוריים. אנו משתמשים בטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר, תוך הקפדה על איכות גבוהה ושירות אדיב ומקצועי.

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר!

שיטות בנייה מתקדמות - שקד בניה קלה

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *