בניה קלה מחיר

תוכן עניינים

ניתן היום למצוא בענף הבנייה, אינספור שיטות בניה מתקדמת. משפחות רבות, מחפשות להבין את עלויות הבניה וזאת על מנת לתכנן את תקציב הבניה לפני תחילת העבודה בשטח.

בנייה קלה היא סוג של בנייה מתקדמת, העושה שימוש בחומרים קלים כגון: עץ, פלדה ואלומיניום לבניית מבנים לצורכי מגורים ושימושים ציבוריים. היא לרוב משמשת למבני מגורים ומסחר, כמו גם לכל מיני פרויקטים תעשייתיים וחקלאיים. עלות הבנייה הקלה תלויה בסוג החומרים בהם נעשה שימוש בפרוייקט, בגודל הפרוייקט ובמורכבות התכנון. חשוב להבין את עלות הבנייה על מנת לקבל החלטה מושכלת בעת תכנון פרויקט בנייה.

המחיר של בניה קלה איננו מאוד זול, היות והחומרים בהם עושים שימוש בשיטת בניה זו, הינם מודרניים ומתקדמים, קרי לא פחות מתקדמים מאלה בהם נעשה שימוש בשיטת הבניה הקונבנציונלית. אולם מנגד, שיטה זו הינה מהירה יותר באופן משמעותי מאוד ביחס לבנייה "מסורתית", תוך שימוש בבלוקים של בטון ממלט ועל כן, היא מאפשרת לחסוך הוצאות רבות כגון זמן עבודת קבלן ופועלים בשטח.

בחינת היתרונות של בנייה קלה לחיסכון בעלויות

בנייה קלה היא אפשרות פופולרית יותר ויותר עבור גורמים פרטיים ועסקים המעוניינים לחסוך כסף בפרויקטי הבנייה שלהם. על ידי שימוש בחומרים קלים יותר ושיטות בנייה יעילות יותר, מזמין הפרויקט יכול להפחית את העלויות הכוללות שלו תוך השגת התוצאות הרצויות מבחינת איכותו ויעילותו הפונקציונלית של המבנה המתקבל.

בנייה קלה מציעה מספר יתרונות על פני שיטות בנייה מסורתיות: 1. ראשית, היא בדרך כלל פחות יקרה מבנייה מסורתית- וזאת בעיקר בשל העובדה שעלויות העבודה הכרוכות בבנייה קלה הן נמוכות יותר, היות ובבנייה קלה מדובר על פרק זמן קצר הרבה יותר מבבנייה מסורתית, עבור סיום הפרויקט. בנוסף, לעתים קרובות ניתן להשלים פרויקטים של בנייה קלה עם פחות עובדים וזה עשוי להפחית את עלויות העבודה ואת החשבון הכולל של הפרויקט עבור מי שהזמין אותו.

2. בנייה קלה מציעה גם מספר יתרונות סביבתיים- על ידי שימוש בחומרים קלים יותר, עסקים יכולים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולעזור לחסוך באנרגיה. בנוסף, פרויקטים של בנייה קלה דורשים לעתים קרובות פחות אנרגיה כדי להתבצע, מה שיכול לעזור להפחית את בזבוז האנרגיה בתהליך.

מה עוד חשוב להבין על מחיר בניה קלה?

קבלנים רבים טוענים שהם קבלני בניה קלה או "קבלני בתי עץ", אך חשוב מאוד להבדיל בין קבלני בניין שגם בונים בתי בבניה קלה (בין היתר), לבין קבלנים הבונים בתי עץ בבנייה קל ותו לא. בית מעץ  שנבנה בבנייה מתקדמת- בניה קלה, הוא קומפלקס מורכב של מערכות שונות ומגוונות אשר נדרשות לפעול במקביל לאורך שנים רבות. בניה קלה משלבת חומרים איכותיים ביותר ולמעשה ההבדל היחיד בינה לבין בנייה קונבנציונאלית הוא המחיר למטר מרובע . כל שאר המערכות בבית, יהיו זהות ל"בניה רטובה"- מבוססת מלט: האינסטלציה, ריצוף, חלונות, דלתות פנים, חשמל, מטבח ממ"ד וכו' ולכן בניה קלה אומנם שווה ערך בעלותה לזו של הבניה הקונבציונלית ואף לעיתים מחירה עלול להיות גבוה יותר, אך החיסכון האמיתי יגיע בשנים שלאחר תום הבניה, אשר יתבטא בכך שבונה הבית, יהנה מחסכון של עד 50% בהוצאות החשמל, מאיכות חיים גבוהה יותר, חומרים ירוקים/ או מזיקים הרבה פחות (עד כלל לא) לשוהים בנכס (בניגוד למלט שמתפורר ומזהם את האוויר אותו אנו נושמים בחלל הבית).

חשוב לדעת גם ש…

העמידות של בניה קלה, הינה גבוהה יותר לאורך זמן בהשוואה לבנייה מבוססת מלט (בניה מסורתית) והיא גם מציעה עמידות כפולה ויותר לרעידות אדמה ביחס ל"בנייה רטובה".

לסיכום

מחיר הבנייה הקלה הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בעת ​​תכנון פרויקט בנייה. חשוב לברר מראש מול החברה הקבלנית, את עלות החומרים, העבודה ועלויות נוספות הקשורות לפרויקט, כדי להבטיח שהפרויקט יושלם במסגרת התקציב שהקצאתם לכך. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את איכות החומרים והעבודה המשמשים בפרויקט, כדי להבטיח שהפרויקט יסתיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. על ידי מחקר על עלות הבנייה הקלה והתחשבות באיכות החומרים והעבודה, ניתן להשלים פרויקט מוצלח וחסכוני, אשר ישרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות (אף יותר מאשר במקרה של מבנים מבנייה מסורתית).

בניה קלה איתנו – "שקד בונים אחרת"

חברתנו הוותיקה, מיישמת בארץ בניה קלה בעץ, כבר למעלה מ-40 שנה. החברה בונה בכל חלקי הארץ ומציעה ללקוחותיה תכנון אדריכלי, הנדסי, עיצוב פנים ועבודה עד קבלת המפתח. לאחר תהליך הבניה, ניתנות ללקוחות החברה כ-10 שנות אחריות מקיפות הכוללת את כל הבית ומאפשרות ללקוח, שקט נפשי לאורך שנים קדימה.

בנייה קלה מחיר - מאמר מאת שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *