מהי בנייה טרומית ?

תוכן עניינים

איך מזהים בניה טרומית?

בנייה טרומית, הידועה גם בשם בנייה מודולרית, היא שיטה לבניית מבנים מחוץ לאתר בסביבה הנשלטת על ידי המפעל. לאחר סיום תהליך הכנת המבנה, המוצר המוגמר מועבר לאתר הבנייה ומורכב במקום.

הנה כמה מאפיינים מרכזיים שיכולים לעזור לכם לזהות מהי בנייה טרומית:

  • רכיבים מודולריים: מבנים טרומיים נבנים באמצעות מודולים או רכיבים סטנדרטיים המוכנים מראש. מודולים אלה יכולים להיות כל דבר- החל מלוחות קיר ורצפות ועד יחידות חדר שלמות ואף חלקים גדולים יותר של המבנה.
  • ייצור במפעל: ההרכבה של רכיבים טרומיים מתרחשת בסביבת מפעל מבוקרת, שבה תהליכי הבנייה מיועלים. הליך זה מאפשר בקרת איכות טובה יותר ומפחית את זמן הבנייה באתר.
  • הובלה: מודולים טרומיים מועברים לאתר הבנייה באמצעות משאיות, נגררים וכו'. הם תוכננו כך שיתאימו לתקנות התחבורה, מה שמבטיח משלוח בטוח וחסכוני.
  • בניה מהירה: בנייה טרומית מאפשרת לרוב סיום בנייה מהיר יותר בהשוואה לשיטות בנייה מסורתיות. ההרכבה במקום מהירה יחסית, שכן חלק ניכר מהעבודה כבר הושלם במפעל.
  • גמישות בבניה: מודולים טרומיים מתוכננים להיות ניתנים להחלפה, כלומר הם יכולים להשתלב בתצורות שונות כדי ליצור פריסות בניין שונות.
  • פחות פסולת בתהליך הבניה: מכיוון שהרכיבים בתהליך הבניה טרומית, מיוצרים בסביבה מבוקרת, אזי שבדרך כלל יש פחות פסולת חומרי בנייה בהשוואה לבנייה מסורתית באתר.
  • בקרת איכות משופרת: התהליך בניה אשר נשלט על ידי המפעל, מאפשר בקרת איכות קפדנית במהלך תהליך הייצור וכתוצאה מכך איכות הבנייה הכללית, תהיה טובה יותר במקרים רבים.
  • יעילות אנרגטית: מבנים טרומיים משלבים לעתים קרובות תכונות וחומרים חסכוניים באנרגיה – מה שעוזר לכם לחסוך כסף לא מבוטל בהוצאות צריכת החשמל לאחר אכלוס המבנה.
  • שימוש ביישומים מגוונים: בנייה טרומית משמשת עבור מסגרות שונות: דיור, בניית בתי ספר, בתי חולים, משרדים, שטחי מסחר ועוד.

זכרו כי, בניה טרומית יכולה ללבוש צורות רבות, החל מהקמתם של בתים מודולריים קטנים ועד בניית מבנים מסחריים/תעשייתיים בקנה מידה גדול. הבנת מאפייני מפתח אלו יכולה לעזור לכם לזהות בנייה טרומית כאשר אתם נתקלים בה במסגרות שונות.

מה בחברת "בנייה מתקדמת שקד גורן"?

במסגרת שיטת הבניה של חברת "שקד", בה מיוצרים קירות הבית במפעלי החברה הנמצאים בכרמיאל בצפון הארץ, הקירות מיוצרים כאשר השלד עשוי עץ מסוג ספרוס (עץ אשוח בעברית) המיובא בעיקר מגרמניה (לעיתים גם מאוסטריה) והם (הקירות) מהווים למעשה גם את שלד הבית, כאשר כל קיר מתוכנן על ידי מהנדסי החברה ומאושר בידי הדרג הממונה. לאחר שכלל הקירות תוכננו, הם יועברו לאולם הייצור המרכזי ואז על גבי השלד יורכבו מגוון רב של חומרים היוצרים את הקירות החיצוניים של המבנה.

בבנייה טרומית לעיתים רבות נעשה שימוש בצמר זכוכית. חומר זה בעל יכולת בידוד תרמיות גבוהות וגם עמידות לאש טובה. תוכנות אלו ועוד הופכות אותו לחומר נפוץ מאוד בתחום ה בנייה טרומית. חברת שקד בונים אחרת מיישמת את השיטה הטרומית כבר למעלה מ-40 שנים בארץ ובתיה פרוסים במגוון אזורים בהם תנאי מזג האוויר שונים מאוד. לדוגמא רמת הגולן אזור השפלה, קיסריה, שבי ציון, ערבה, נגב צפוני ועוד. בנייה טרומית מוכיחה את עצמה בתנאי מזג אוויר שונים כבניה עמידה, ומבודדת המאפשרת חסכון גדול בחשמל לצורכי חימום וקירור.

בנייה טרומית נתפסת לעיתים רבות כבניה זולה יותר, אך ההפך הוא הנכון היות וכלל המערכות בבית או במבנה כגון חשמל, אינסטלציה, ריצוף צבע וכו' זהות לאלו במבנה שנבנה בבניה קונבנציונאלית. אך החיסכון האמתי בבנייה טרומית הוא ללא ספק חסכון בעלויות אנרגיה, המגיע לחסכון של עד 50% בהוצאות.

למי מתאימה בניה טרומית?

בנייה טרומית מתאימה כאשר ישנו צורך לאכלוס מהיר של שכונות מגורים בקרוואנים, אך גם כאשר אנו מעוניינים להוזיל עלויות בבניית הבית הפרטי שלנו. לעומת זאת בכל הקשור למגזר העסקי/ מוסדי, אנו רואים כיום יותר ויותר מבנים/ בנייני משרדים/ מפעלי תעשייה טרומיים, אשר מאפשרים לבעלי נכסים אלה להוזיל את הוצאות הבנייה, חשמל וכדומה.

דוגמאות לבנייה טרומית

בנייה טרומית משמשת לבניית מגוון רחב של מבנים, כולל:

  • בתי מגורים: בתים טרומיים הופכים פופולריים יותר ויותר בשל העלות-תועלת, המהירות והקיימות שלהם. חברות כמו Blu Homes ו- Method Homes מציעות מגוון רחב של עיצובי בתים טרומיים.
  • מבנים מסחריים ומבני ציבור: כולל מרכזי קניות,  משרדים, בתי ספר ובתי חולים. אחת הדוגמאות הבולטות היא מגדל B2 בן 32 קומות בברוקלין, שנבנה בשיטות בנייה מודולריות.
  • גשרים: בנייה טרומית משמשת לעיתים גם לבניית מגוון רחב של גשרים, כולל גשר נהר סקגיט באורך 2,000 רגל במדינת וושינגטון.

תהליך הבניה הטרומית

תהליך של בנייה טרומית כולל מספר שלבים עיקריים:

  • עיצוב: עיצוב המבנה נוצר באמצעות תוכנת תכנון בעזרת מחשב (CAD).
  • ייצור: מרכיבי המבנה מיוצרים בסביבה מבוקרת מפעל תוך שימוש בציוד מיוחד ועבודה מיומנת.
  • הובלה: הרכיבים המוגמרים מועברים לאתר הבנייה באמצעות "משאיות שטוחות" או שיטות שינוע אחרות.
  • הרכבה: הרכיבים מורכבים במקום באמצעות מנופים וציוד כבד אחר.

מהי בניה טרומית ? מאמר מאת שקד בונים אחרת- חברה לבניה מתקדמת

מהם היתרונות הבולטים בבניה טרומית של חברת "שקד"?

בנייה טרומית מהסוג המיושם על ידי חברת "בנייה מתקדמת שקד גורן", היא שיטה בעלת יתרונות רבים לעומת בניה קונבנציונאלית מבוססת בלוקים ומלט:

  • בידוד תרמי (3.1=R)- פי 2 מבלוק ממוצע. לנוכח שימוש בחומרים יבשים מתקדמים, בניה טרומית מאפשרת להגיע לערכי בידוד תרמי גבוהים יותר באופן פשוט יותר ולעיתים אף זול יותר.
  • בידוד אקוסטי- פי 3 מבלוק ממוצע
  • עמידות לרעידות אדמה
  • עמידות בפני אש (תקן 931)- כמו בלוקים.
  • רמת גימור גבוהה- הודות לייצור קפדני ומדויק
  • שמירה על איכות הסביבה- הודות לחומרים ירוקים בלבד
  • מהירות – בנייה טרומית מאפשרת עבודה במקביל. בזמן יציקת השלד ניתן להתקדם במפעל עם ייצור הקירות (למעשה שלד הבית) וכך לחסוך זמן יקר. בישראל כיום עלות הבניה גבוהה מתמיד כמו גם שכירות והוצאות נוספות המתלוות לתהליך הבניה ועל כן חיסכון של 5-8 חודשי בניה (הזמן הממוצע הנחסך ב בניה טרומית ) שווים עשרות אלפי שקלים ואף יותר. בשיטת בניה טרומית של חברת שקד, ניתן לבנות בתים ב 4-6 חודשי בניה בלבד!

כל אלו ועוד הופכים את שיטת הבנייה טרומית של חברת "בנייה מתקדמת שקד גורן בע"מ", לשיטה מועדפת על פני רבים וכראייה החברה בנתה בארץ למעלה מ-800 פרויקטים בכל אזורי מזג האוויר מהגולן דרך מישור החוף, השפלה, בקעת בית שאן, הנגב ועוד.

יישום בנייה טרומית בישראל, מייעל את תהליך העבודה, מקצר את זמני האספקה, משפר את איכות הבנייה ומקל באופן משמעותי על הלקוח את התהליך כולו.

בניה ירוקה למען עתיד ילדנו, בניה מתקדמת למען ההווה שלנו.

ש.ק.ד בניה קלה – משנים את תרבות הבניה והמגורים בישראל

לפרטים והזמנת שירות, התקשרו 03-5070184 או מלאו את טופס יצירת הקשר שלפניכם>

רוצה לשאול שאלות בנוגע לבניה טרומית? שלח טופס>

שדות חובה מסומנים ב *

בניית בתי עץ - שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *