האם בנייה קלה על הגג גורעת מיציבות המבנה?

בנייה קלה על הגג; האם בנייה מודרנית מסוג זה, עשויה להוביל לנזקים מבניים, ואולי אפילו לגרום לבניין לא יציב? – המשיכו לקרוא את המשך המאמר ותקבלו את התמונה המלאה בנושא 🤓

מתעניינים לגבי ביצוע בדק בית הכולל בנייה קלה? בנייה קלה באמצעות פלדה ועץ הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות ולא רק בישראל. בפועל, הבנייה הקלה החלה דרכה בכלל ב"יבשת הישנה" – אירופה, בה הייתה דרישה למצוא חלופה לאותם בתי עץ שהיו נשרפים בקלות רבה מדי. הודות לעמידותה, הרבגוניות והחסכוניות שלה, בנייה קלה הפכה להיות אחת משיטות הבנייה הפופולאריות עבור:

  • יחידות דיור שלמות הבנויות מבנייה קלה וכוללות כל מה שבית מצריך, אפילו מרפסת.
  • לולים של תרנגולות במושבים הפזורים ברחבי הארץ.
  • מרכזי תפעול אשר ממוקמים בשטח או בחללים סגורים.
  • צימרים ויחידות אירוח שהתשתית שלהם עשויה פלדה, אך מבנה החוץ עשוי עץ כפרי.
  • בניית מבנים מוכנים מראש מבנייה קלה, שרק צריכים הובלה למיקום הלקוח (המבנים מוכנים מראש במפעל לפי התאמה אישית).

לפני שנדבר על יציבות המבנה, במה כרוכה בנייה קלה?

באופן כללי, בנייה קלה כרוכה בשימוש בחומרים קלים כגון פלדה ועץ, תוך התמקדות בהפחתת המשקל הכולל של המבנה. עם זאת, שאלה אחת שעולה פעמים רבות היא: האם בניה קלה על הגג יכולה לגרוע מיציבות המבנה? לפני שתרוצו להזמין בדק בית לבנייה קלה, נדגיש שוב כפי שהזכרנו קודם לכן, שיטת בנייה זו כוללת שימוש בחומרים קלים כמו פלדה ועץ, הידועים ביחס החוזק-משקל שלהם.

משמעות הדבר היא שהחומרים הנ"ל יכולים לתמוך בכמות משמעותית של משקל, תוך שהם עדיין קלים יחסית בעצמם. לכן, טכניקות בנייה קלה כוללות בדרך כלל שימוש במסגרות עץ או פלדה, עם חומרי חיפוי קלים כגון לוחות מבודדים, יריעות מתכת מסוגים שונים ועוד. חומרים אלו קלים יחסית לטיפול וניתן להרכיבם במהירות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מבנים קטנים יותר הדורשים זמן אספקה ​​מהיר וכן ביצוע בדק בית.

בנייה קלה על הגג – השפעה על היציבות

לאחר שהבנו מהי בנייה קלה ובמה היא כרוכה, כעת, לשאלה המרכזית – האם בניה קלה על הגג פוגעת ביציבות המבנה? בגדול, התשובה הקצרה היא לא. למעשה, שיטות בנייה קלה הוכחו כמגבירות את היציבות הכללית של הבניין ואת השלמות המבנית. הסיבה לכך היא שחומרים קלים מאפשרים גמישות רבה יותר בעיצוב ובבנייה.

לכן, ניתן לבנות את המבנה בהתאמה אישית ולפי תוכניות הבנייה המקוריות. באופן הזה, הבנייה הקלה תשב בצורה ושלמת על הגג, ולא תפגע ביציבות שלו. יתרה מכך, השימוש בפלדה בבנייה קלה מעניק חוזק ועמידות נוספים למבנה. מכיוון שהפלדה גמישה וניתנת לעיצוב בדרכים שונות, הבנייה הקלה מאפשרת חישובים הנדסיים מדויקים יותר, מה שמוביל ליכולות נשיאת עומס מדויקות יותר ובסופו של דבר, למבנה יציב יותר.

לסיכום

בעוד שבנייה קלה על הגג עשויה שלא לגרוע מיציבות ה מבנה, עדיין חשוב במיוחד לבחור את חברת הבנייה הנכונה כדי למנוע תקלות מסכנות חיים.

חברת "בנייה מתקדמת שקד גורן בע"מ" היא החברה המובילה את תחום הבניה הקלה בישראל למעלה מ-40 שנה, בזכות הניסיון העשיר שצברנו, הידע הטכנולוגי הנרחב הנרכש מחברות אירופאיות והכוח אדם האיכותי שאנו מטפחים. החברה בונה בכל רחבי ישראל ומתמחה בתכנון, ביצוע וגמר של בתים פרטיים ומבני ציבור המושתתים על עקרון הבניה הקלה. 

מלאו את הטופס להזמנת שירות בניה קלה

בנייה קלה על הגג - שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *