שיטות להרחבת הדירה באמצעות בניה קלה

תוכן עניינים

ככל שמרחבי המגורים העירוניים ממשיכים להצטמצם, בעלי נדל"ן – אנשים פרטיים המחזיקים בדירה או משקיעים בנכסים בנויים, מחפשים כל הזמן דרכים חדשניות למקסם את מרחבי המחיה שלהם. שיטה אחת כזו היא באמצעות בניה קלה, דרך חסכונית ופחות מפריעה להרחבת דירה. מאמר זה בוחן שיטות שונות להרחבת דירה באמצעות שימוש בגבס, עץ ושיטות מעולם הבניה קלה, תוך מתן תובנות חשובות לקוראינו/לקוחותינו הפוטנציאליים. 

מספר שיטות להרחבת דירות; הנה הדרכים שייצרו לכם יותר "ספייס", אבל יכבידו פחות בכיסכם – קראו כאן. 

כל עוד אתם מחפשים אחר שיטות להרחבת דירה או משרד, המילה "גבס" בדרך כלל צריכה להשתלב איכשהו בשיח. מעבר לכך שגבס מאפשר לבצע עבודות שיפוצים מאוד קלות ביחס לבטון, גבס הוא גם חומר גלם הנחשב זול בצורה ניכרת ביחס לבטון. אנשי מקצוע בתחום עבודות הגבס יכולים לספק לכם כמה שירותים שונים, כולל את 3 אלו:

  • שבירת קירות ובניית קירות להקטנה או הגדלת חלל. 
  • יצירת נישות גבס המותאמות אישית לעיצוב הפנים של החלל.
  • בניית הנמכה לקירות עבור התקנת מזגנים מרכזיים.

אם אתם מחפשים לייצר אצלכם בדירה מראה מרווח יותר, ביצוע עבודות גבס כחלק מתהליך בניה קלה או ללא קשר (עבודת גבס נקודתית, לא נרחבת) מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את היעד הנכסף. זאת. מעבר להגדלת השטח של הדירה, ניתן גם לעצב עם גבס באינספור דרכים שונות. מצד אחד, עבודות גבס יכולות לעזור לכם להרחיב את החלל בדירה, ולגרום לה להיראות גדולה ומוארת יותר ומצד שני,הן גם מאפשרות לכם עבוד עם תקציבים מאוד "נוחים". 

אגב, עבודות גבס שימושיות במיוחד בדירות קטנות שבהן כל סנטימטר חשוב. הדוגמה המושלמת לכך היא הנכסים הבנויים בתל אביב, בהם עבודת גבס יכולה לתרום הרבה ובתקציב נמוך. לפני שאתם מבצעים עבודה כזו אחרת, חשוב לבדוק מהו מחיר עבודות גבס למטר וזאת על מנת להגיע מוכנים יותר מבחינת תכנון התקציב לפרויקט שלכם.

מהי בניה קלה?

בנייה קלה מתייחסת לשימוש בחומרים קלים ועמידים וטכניקות כדי לשנות או להרחיב מבנה. זוהי בחירה פופולרית להרחבת דירה בשל הפרעה מינימלית לחיי היומיום, עלות-תועלת ורבגוניות בעיצוב.

שיטות להרחבת הדירה באמצעות בניה קלה

הוספת לופט

לופטים הם דרך מצוינת לנצל שטח אנכי בדירה. הם יכולים לשמש כחדר שינה נוסף, משרד ביתי או אזור אחסון נוסף לחפצים שלכם. חומרי בניה קלים כגון: פלדה, עץ וגבס, משמשים בדרך כלל לבניית לופטים, המבטיחים יציבות ועמידות מבלי להוסיף משקל יתר למבנה.

יצירת תכניות קומה פתוחות

הסרת קירות שאינם נושאי עומס צפויה לפתוח בצורה משמעותית את החלל המרכזי בנכס וליצור אשליה של דירה גדולה יותר. שיטה זו דורשת תכנון וביצוע קפדניים של אדריכל, כדי למנוע פגיעה באלמנטים מבניים חיוניים. חומרי בנייה קלים כמו זכוכית יכולים לשמש לחלוקת חללים מבלי לחסום את האור הטבעי, מה שמגביר את תחושת המרווח.

הרחבת המרפסת

עבור דירות עם מרפסות, ניתן להרחיב את החללים החיצוניים הללו ולסגור אותם כדי ליצור מרחב מחיה נוסף. חומרים קלים כמו אלומיניום, גבס וזכוכית הם אידיאליים למטרה זו ומאפשרים לאור שמש טבעי להציף את החלל תוך מתן בידוד ועמידות בפני מזג אוויר.

הרחבת דירה בבנייה קלה - שקד בונים אחרת

שימוש בריהוט רב תכליתי – ללא צורך בביצוע שיפוץ

אם אתם מחפשים דרכים להוסיף עוד מקום מבלי "לקפוץ ראש" לתוך פרויקט שיפוצים על שלל מורכביותיו, ישנן כמה שיטות שיכולות לגרום לכם להרגיש שהוספתם "ספייס בחלל, למשל שימוש ברהיטים גבוהים, כמו שולחנות הניתנים להרחבה ויחידות אחסון מובנות, יכול לעזור לייצר עבורכם תחושת מרחב פתוח בחלל הנכס ואפילו לגרום לו להיראות מסוגנן. כמו כן, אפשר גם לבנות איזושהי מחיצה בחלל, כמו למשל אי מטבח, מה שיכול ליצור "שני" חללים נפרדים באותו ספייס. כמובן, טיפ זה הוא בהתאם לגודל החלל, מכיוון שבחללים קטנים הוספת מחיצה תוביל להקטנת החלל עוד יותר. ולבסוף הטיפ הקלאסי ביותר – שימוש במראות. מראות ברחבי החלל עשויות להאיר את המבנה ולגרום לאזורים מסוימים להיראות גדולים ממה שהם בפועל (זה טריק ידוע בקרב מעצבי פנים).

היתרונות של בנייה קלה

  • חסכוני: חומרי בנייה קלים בדרך כלל זולים יותר מחומרי בנייה מסורתיים. בנוסף, העבודה והזמן המופחתים הופכים את העלות הכוללת של הפרויקט למשתלמת יותר.
  • פחות מפריע למהלך שגרת אלו החיים או שוהים במבנה: פרויקטים של בנייה קלה יכולים לרוב להסתיים מהר יותר מפרויקטי בנייה מסורתיים ולצמצם את ההפרעה בחיי היומיום של השוהים בנכס.
  • ידידותי לסביבה: חומרי בנייה קלים רבים ניתנים למחזור ויש להם "טביעת רגל פחמנית" קטנה יותר מחומרים מסורתיים כמו בטון.
  • רבת תכליתיות: בנייה קלה מאפשרת מגוון רחב של עיצובים ושינויים, העונים להעדפות אסתטיות וצרכים פונקציונליים שונים.

לאתר את אנשי המקצוע הנכונים להגדלת הדירה 

על מנת לאתר את אנשי המקצוע הנכונים להגדלת הדירה, חשוב לדעת בשלב הראשון את מי אתם מזמינים. האם תצטרכו קבלן עבודות גבס? שיפוצניקים או קבלנים העוסקים בתחום הבניה קלה? כך או כך, תערכו לכם איזשהו סקר שוק קצר אך מקיף, שכולל גם השוואת מחירים לעבודות גבס, עץ, אלומיניום ושאר חומרים קלים (או בכלל בטון, אם החלטתם ללכת בכל זאת על "בניה מסורתית"). כך, בצורה זו תוכלו למצוא את אנשי המקצוע האטרקטיביים ביותר במחיריהם, אך גם המומלצים ביותר לדעת לקוחות אחרים לפניכם.

לסיכום – כמה יעלה לכם להגדיל את שטח הדירה?

בסופו של דבר, מחיר הגדלת שטח דירה יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים (ואף מאות אלפים במקרים מסוימים שהחלטתם ללכת על שיפוץ נרחב, או שיש נסיבות מיוחדות אשר הופכות את מלאכת הרחבת ה דירה למורכבות וארוכות מאוד וכד'), הכול תלוי בסוג העבודה הנדרשת לכם. אם אתם מעוניינים לדעת מה המחיר הקונקרטי לסוג העבודה שאתם רוצים להוציא לפועל, ההמלצה הכי נכונה היא לקבל אותה ישירות מאנשי המקצוע השונים. טיפ אחרון מאיתנו, תשתדלו לקבל תמיד לפחות כשתיים-שלוש הצעות מחיר מאנשי מקצוע שונים.

בהצלחה 😇🙏🏻

שיטות להרחבת הבית באמצעות בניה קלה - שקד בונים אחרת

מאמרים נוספים

צור קשר

שדות חובה מסומנים ב *